« مناجات سیزدهم - مناجات ذاکرین - از خمس عشرشرح دعای خمس عشر - مناجات دهم مناجات متوسلین »

اضطراب را جز امان تو وامید به تو آرامش نمی بخشد . پس هر وقت از نظر روحی و جسمی دچار مشگل شدی نزد خداوند برو ووضو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و از خداوند بخواه تا از بحرانهای ناشی از تلاطم زندگی رها شوی واگر برای رفع مشگل به دیگری تمسک کنی پناهی جز نفس خود نداری و این هلاکت ابدی است.

شرح مناجات یازدهم - خمس عشر

نوع مستند : نشریه
کلید واژه :  فقر موجب نقص عقل و دین-, کنترل آرزوها-, تعریف عارف - راههای زدودن زنگار دل, رفع ضر و زیان در زندگی


چکیده :
نیاز چیست و نیازمند کیست؟

خداوندا ! جسم و روح من به تکامل نرسیده و نقصان دارد پس جبران این نقصان یک نگاه از روی لطف و محبّت و بخشایش توست وچیز دیگری نیست. اگر شیوه دعا را ندانم دعا کردن من نتیجه ای ندارد. اگر درنماز حضور قلب نداشته باشم ، عبادتم مفید واقع نمی شود و از اثرات آن بی نصیبم . اگر راه هدایت را گم کنم به ضلالت خواهم افتاد. اگر آزاد باشم، عبد بودن را فراموش می کنم. اگر جبران کمبودها مطرح شود پس باید گفت یکی از رازهای الهی که غیبت امام زمان (ع) است کمبود امت مسلمان است.وجود امام در بین امت مسلمان آرامش است و از طغیان مردم جلوگیری می کند پس زمان غیبت را باید زمان آزمایش الهی از مردم و مراقبت مردم ازاعمال و رفتار و کردار دانست.کلمه انتظار نیازاست نیازی که خلاءش جز به رحمت خدا و مصلحت الهی پر نمی شود ومسئولیت مردم در قیام بزرگ مهدوی درک نیاز به مقاومت و استقامت دارد این تکلیفی است که خداوند ازبندگان خود می خواهد.


1485345414_-_.pdf


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 6 بهمن 1395


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
وبلاگ اینجانب ،تبلیغی، ارشادی، اخلاقی، دوست شناسی، دشمن شناسی، ولایتمداری،استقامت ، ایثار تا شهادت. راه ما راه علی بن ابیطالب است.
جستجو
Random photo
شرح دعای خمس عشر - مناجات دهم مناجات متوسلین