« حجاب طلاست طلا را از دستبرد دزدان روزگار حفظ نماییدتوفیق زیارت خاصه »

جهاد عبارتند از استفاده کامل از نهایت وسع و توان در امیال و آرزوهای قلبی و گفتار و کردار تمام اعضاء و جوارح بدن ، بذل و بخشش جان و مال در راه خدا و اعتلای نام پروردگار و تطبیق و تبلور ، کامل دین و برنامۀ او در تمام مراحل زندگی .
دو دیدگاه در اینجا وجود دارد:” افراط گرایان – تفریط گرایان"- افراط گرایان می گویند : بر مسلمانان واجب است به دنیا اعلام جنگ کنند. تفریط گرایان می گویند: جنگ و جهاد در اسلام به بخشی از تاریخ و فرهنگ پیشین مسلمانان تبدیل شده است و در دنیای کنونی اصولاً نباید سخنی از آن به میان بیاورند چه رسد به تلاش برای تطبیق عملی آن و اسلام به مسلمانان دستور اعلان جنگ نداده حتّی به مشرکین.
ولی باید بدانیم جهاد مؤمنین بر طبق آیات و روایات برای دفاع از دین ووطن و عرض و آبرو و مال است. جهاد، امنیّت اجتماعی و خانوادگی و فرهنگی و سیاسی را تضمین می کند.جهاد تثبیت مصالح اسلام و مسلمین است . جهاد محاربه با دشمنان اسلام است دشمنانی که مالکیت شرق و غرب را از آن خود می دانند . دشمنانی که ناموس پرور نیستند و اهدافش سلطه بیش از بیش برمردم جهان از هر صنف و گروهی است. دشمنانی که هدف بزرگشان مبارزه با اسلام و ترویج بی دینی و تربیت انسانها در مسیر باطل است مسیری که انسانهای نا آگاه را به سمت لائیک و بی دینی سوق می دهد. جهاد انسان برخورد با این گروه است تا جامعه از خطرات مرگ بار عقیدتی نجات یابد. حال چرا امروز جامعه ما دچار بی عفتی و بی حیایی و پولشویی واختلاس.ووو.. شده است.پاسخ این است؛قواعد عمل در مورد هر نهاد اجتماعی ناکار آمد شود به ایجاد فساد می انجامد.

1564577334_-_-2.jpg


موضوعات: بدون موضوع
   چهارشنبه 9 مرداد 1398


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
وبلاگ اینجانب ،تبلیغی، ارشادی، اخلاقی، دوست شناسی، دشمن شناسی، ولایتمداری،استقامت ، ایثار تا شهادت. راه ما راه علی بن ابیطالب است.
جستجو
Random photo
شرح دعای خمس عشر - مناجات دهم مناجات متوسلین